سخن روز /
خرید بیش از 22هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان بوشهر
1403/04/04
به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی بوشهر، مدیر تعاون روستایی استان بوشهر از پایان خرید گندم سال جاری در مراکز خرید شبکه تعاون روستایی خبر داد.
خلعتی عنوان کرد: خرید مباشرتی گندم در شبکه تحت پوشش تعاون روستایی استان بوشهر متشکل از شرکت های تعاونی روستایی و تعاونی تولید با پراکندگی جغرافیایی مناسب در سطح استان به اتمام رسیده و در این مدت بیش از 22 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان جمع آوری و با برنامه ریزی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان به کارخانجات تولید آرد و مراکز ذخیره سازی حمل شده است.
وی ادامه داد: خرید گندم در مراکز خرید تعاون روستایی چهار شهرستان، دیر، دشتستان، دشتی و دیلم در 8 مرکز انجام گرفته است. در سال جاری زراعی جهت بهبود و افزایش کارایی در دو مرکز خرید فضای روباز ذخیره سازی موقت با رعایت استاندارها و فراهم نمودن شرایط پوشش اضطراری و احداث دیوار و محوطه سازی های مناسب احداث گردید که موجب کاهش محسوس مشکلات و موانع خرید بخصوص برنامه ریزی حمل و نقل نسبت به سالهای گذشته گردید.
 خلعتی بیان داشت: خرید گندم توسط شبکه تعاون روستایی با استفاده از ظرفیت شبکه تشکل های روستایی و تولیدی با مشارکت مردم از 15 فروردین ماه 1403 شروع و با پایان برداشت در اراضی منطقه تنگ ارم شهرستان دشتستان منتهی به پایان تیرماه به اتمام رسید. سهم خرید نسبت به سالهای گذشته افزایش و حدود 50 درصد از گندم خرید داری شده سال جاری استان توسط شبکه تعاون روستایی جمع آوری گردید.
خلعتی خاطرنشان کرد: در خرید سالجاری کل گندم تحویل شده کشاورزان و ثبت شده در سامانه خرید به میزان 22 هزار تن با تهیه و تامین افت های وزنی اجتناب ناپذیر ناشی از ضایعات و کاهش رطوبت توسط مراکز خرید تحویل شرکت غله و خدمات بازرگانی گردید.
تعداد مشاهده خبر834 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal