سخن روز /
برگزاری انتخابات 417 اتحادیه صـنفی کشاورزی و119 اتاق اصناف کشاورزی تا پایان سال 1402
1402/12/28

دبیر هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران اعلام کرد: تـا پایـان سال 1402، تعداد 447 کمیسـیون نظارت بر اصـناف کشاورزی شهرسـتان و هیات های اجرایی برگزاری انتخابـات و کمیته نظـارت و تطبیق در مـدیریتهـای جهـاد کشـاورزی شهرسـتانها تشـکیل گردیـده است.

"برگزاری انتخابات اتحادیه ها و اتاق های اصناف کشاورزی"

به گزارش پات، مسعود عدل طلب افزود: در همین راستا و پیرو ابلاغیه شیوه‌نامه اجرایی استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی از سوی وزیر جهادکشاورزی، انتخابات 417 اتحادیه صـنفی کشاورزی در رشته های 7 گانه (زراعت، باغبانی، دام، طیور، شیلات و آبزیان، منابع طبیعی و خدمات و صنایع تبدیلی) و انتخابات 119 اتاق اصـناف کشاورزی در سطح شهرستان و شهرستان مرکز استان برگزار شده است. همچنین طی سال 1402بــالغ بر ســیصد هزار پروانـه کسـب کشــاورزی برای شـاغلین بخش کشـاورزی توسـط اتحـادیه هـای صــنفی کشاورزی صادر شده است.

"کدگذاری مشاغل کشاورزی"

مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: از اثرات مهم تشکیل نظام صنفی کشاورزی، توجه به موضوع کدگذاری مشاغل بخش کشاورزی در راستای هویت بخشی به فعالیت های اقتصادی کشاورزان و رسمیت یافتن شغل کشاورزی در مجموعه اصناف کشور بوده است. با شناسایی، طبقه بندی، استانداردسازی و کدگذاری 677 عنوان فعالیت اقتصادی بر مبنای کدگذاری بین المللی آیسیک با همکاری مرکز آمار ایران و معاونت های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، صدور پروانه های کسب کشاورزی از سوی اتحادیه صنفی کشاورزی شهرستان بر اساس عناوین کدگذاری شده صورت می پذیرد.

" رؤسای سازمان‌های جهادکشاورزی و مدیران تعاون روستایی استان بعنوان متولیان امور"

وی تصریح کرد: با اشاره به اینکه استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت جهادکشاورزی است افزود: اجرای آیین‌نامه مربوط به ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی، توسط هیات دولت به رؤسای سازمان‌های جهادکشاورزی استان بعنوان رئیس کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان مرکز استان و مدیران تعاون روستایی استان بعنوان دبیر این کمیسیون و در مجموع بعنوان متولیان این امر ابلاغ شده است و آنان دارای اختیار و حوزه عمل برای استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سطح استان می باشند.

"ابلاغ 19 دستورالعمل و اساسنامه و دو دستورالعمل جدید در حال ابلاغ"

عدل طلب در خصوص تمهیدات استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی وفق وظایف حاکمیتی و بر اساس برنامه زمان بندی دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران اظهار داشت: تاکنون 19 عنوان اساسنامه و دستورالعمل مصرح در آیین نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی توسط هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران تصویب و توسط وزرای وقت جهاد کشاورزی ابلاغ گردیده است. همچنین دستورالعمل نظارت بر حسن انجام وظایف قانونی و ایجاد هماهنگی بین کمیسیون های نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان و شهرستان مرکز استان و نظارت بر فعالیت آن و دستورالعمل اجرایی جهات ابطال انتخابات هیات مدیره اتحادیه صنفی کشاورزی و هیات های رئیسه اتاق اصناف کشاورزی شهرستان و اتاق اصناف کشاورزی ایران و نحوه رسیدگی به آنهانیز مورد تصویب و در حال ابلاغ توسط وزیر جهاد کشاورزی است که می باشد.

"تاکید وزیر جهاد کشاورزی برتسریع در فرآیند اجرای آیین نامه اجرایی"

دبیر هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران در ادامه تاکید کرد: با توجه به اتمام مهلت برنامه زمان بندی استقرار ساختار و جهت تسریع در فرآیند برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف کشاورزی شهرستان ها ابلاغیه 13 دی 1402 توسط وزیر جهاد کشاورزی صادر گردید. آنچه مورد تاکید ایشان است، تسریع در فرآیند اجرای آیین نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی و ضرورت حضور موثر و کارآمد سازمان جهادکشاورزی استان ها و اتاق های اصناف کشاورزی در استقرار ساختار جدید می باشد.

"استانهای پیشرو در استقرار ساختار جدید"

عدل طلب در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری مجموعه جهادکشاورزی، تعاون روستایی و نظام صنفی کشاورزی استان های پیشرو در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی از جمله استانهای فارس، خراسان جنوبی، خوزستان، کرمانشاه، تهران، اردبیل، آذربایجان غربی و زنجان افزود: با عنایت به ضـرورت عملیاتی نمودن آیین نامه اجرایی و اسـتقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی مطابق برنامه زمان بندی اعلام شده توسط دبیرخـانه هیـات عـالی نظـارت بر اصـناف کشـاورزی ایران، همکـاری و تعامل سازمان جهادکشاورزی، تعاون روستایی و نظام صنفی کشاورزی به منظور تسـریع در اجرای برنامه استقرار و جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی و اقدامات خارج از چارچوب قوانین و مقررات مهم و ضروری در این فرایند می باشد.

تعداد مشاهده خبر592 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :4 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal