مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی:
خرید گندم مازاد کشاورزان خراسان رضوی از مرز 18 هزار تن گذشت
1401/03/28

مشهد- ایرنا- مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت:این سازمان امسال بیش از 18 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را به صورت تضمینی خریداری کرده است.

آرش آوان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون کشاورزان شهرستانهای سرخس، بردسکن، رشتخوار ،سبزوار و نیشابور به ترتیب بیشترین حجم گندم مازاد خود را به مراکز خرید اتحادیه تعاون روستایی این شهرستانها تحویل داده‌اند.

وی ادامه داد:این سازمان به عنوان مباشر خرید گندم از اواخر اردیبهشت امسال خرید تضمینی گندم را در مراکز خرید این سازمان به صورت رسمی با استقرار 30 مرکز آغاز کرده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید گندم تا پایان فصل برداشت این محصول در استان ادامه دارد و با توجه به قیمت خوب خرید گندم استقبال کشاورزان از فروش گندم مازادشان را خوب پیش‌بینی‌ می‌کنیم.

آوان افزود: هر کیلوگرم گندم براساس دستورالعمل ابلاغی دولت با افت مفید چهار و افت غیر مفید یک به قیمت 105 هزار ریال خریداری می شود و 10 هزار ریال نیز به عنوان جایزه به ازای تحویل هر کیلوگرم محصول توسط دولت به گندمکاران تعلق می گیرد.

خراسان رضوی با 682 تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی و زیربخش های آن رتبه نخست کشور را در این حوزه دارد.

افزون بر 550 هزار نفر در روستاهای استان 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند و این استان از این نظر هم جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

142 هزار هکتار از کشتزارهای استان خراسان رضوی امسال به کشت دیم و 126 هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص یافته است.

تعداد مشاهده خبر28 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal
    بارگذاری چیدمان اولیه