سرمایه گذاری؛
برای تولید
مدیرکل دفتر مدیرعامل، روابطعمومی و بازرسی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:
روابطعمومیها باید پرچمدار تبیین پروژههای ملی باشند / افتتاح 120 روستابازار در دستور کار هفته دولت
1404/04/25
فرهاد نیاری، مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابطعمومی و بازرسی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در نشست مسئولان روابطعمومی استانها، بر نقش کلیدی روابطعمومیها در اجرای پروژههای ملی بهویژه طرح «روستابازار» تأکید کرد و گفت: انتظار داریم روابطعمومیها با مستندسازی، تولید محتوای رسانهای و تعامل مؤثر، پیشانی تبیین عملکرد سازمان در سطح کشور باشند.
به گزارش پات، در نشست هماهنگی روابطعمومیهای سازمان مرکزی و استانهای تعاون روستایی کشور که با محوریت بررسی کیفیت برگزاری مراسم افتتاح 64 روستابازار و تدوین خطمشی رسانهای برگزار شد، فرهاد نیاری با اشاره به اهمیت پروژه ملی روستابازار، گفت: «در مسیر اجرای پروژههای ملی، حتی استانهایی که افتتاح پروژه ندارند باید همراهی کنند؛ از پوشش خبری و امکانات سختافزاری گرفته تا نیروی انسانی. این همافزایی باید از روابطعمومیها آغاز شود.»
نیاری با بیان اینکه ساختار روابطعمومیها همواره بر مبنای منفعت سازمانی شکل گرفته، افزود: «انتظار داریم این روحیه همکاری و همبستگی، در روابطعمومی استانها نیز تقویت شود. روابطعمومی باید فقط به فکر تجلی سازمان باشد، نه تبلیغ فردی.»
نیاری با تأکید بر لزوم حضور مستمر روابطعمومیها در جلسات روستابازار و بازرگانی، از طراحی یک سامانه برای ثبت دادههای پروژهها خبر داد و گفت: «پیشرفت فیزیکی هر پروژه باید حداقل هر هفته دو بار مستندسازی شود و این فقط از عهده روابطعمومی برمیآید.»
مدیرکل حوزه مدیرعامل سازمان با اشاره به شکست پروژههای ناقص در سنوات گذشته هشدار داد و تأکید کرد: «اگر اتحادیهای را برای راهاندازی روستابازار همراه کردهایم، وظیفه داریم در تأمین کالا از طریق جهاد کشاورزی استان، بازرگانی و دیگر منابع او را حمایت کنیم. پروژههای ناتمام فقط باعث بیاعتمادی و شکست میشوند.»
وی با اشاره به تفاوت رویکرد تعاون روستایی با فروشگاههای بخش خصوصی، گفت: «هدف ما امنیت غذایی و حذف واسطههای اضافی است. تقریبا همه کشاورزان عضو حداقل یکی از تعاونیهای ما هستند و باید بتوانند محصولاتشان را مستقیم و با قیمت مناسب به مردم عرضه کنند. رضایت تولیدکننده و مصرفکننده، دو سر یک معادله برد-برد است که میتواند با رشد روستا بازارها محقق شود.»
نیاری خواستار تقویت فعالیتهای رسانهای در تبیین جایگاه روستابازار شد و گفت: «روابطعمومیها باید با صداوسیمای استان، روزنامهها و رسانههای محلی همکاری کنند و گزارشهای تحلیلی از تأثیر اقتصادی روستابازارها در محلات تهیه کنند تا سایر شهرها هم برای راهاندازی آن داوطلب شوند.»
وی در پایان بر تهیه بولتنهای خبری ساده برای آگاهسازی مدیران استانی و شهرستانی از فعالیتهای تعاون روستایی تأکید کرد و گفت: ( قریب به اکثر مدیران و کارکنان دستگاه های دولتی مرتبط نسبت به وظایف تعاون روستایی اطلاع دقیقی ندارند. این بولتنها میتوانند آگاهی و مطالبهگری مدیران را افزایش دهند و باعث حمایت بیشتر از پروژههای سازمان شوند.»
گفتنی است در این نشست، مسئولان روابطعمومی استانها گزارشی از عملکرد خود ارائه دادند و آخرین وضعیت اجرای پروژههای «روستابازار»، ارتقا شغلی روابط عمومی و تأمین بودجه برای تجهیز روابط عمومی را مطرح کردند.
تعداد مشاهده خبر
98
بار
تصاویر مرتبط
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_main_block9
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به
سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
می باشد.
Powered by
Dorsa
Portal