سخن روز /
خرید حمایتی زیتون در کهگیلویه وبویراحمد برای نخستین بار اجرا شد
1401/11/05
مدیر تعاون روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای نخستین بار 12 هزارو 564 کیلوگرم میوه زیتون از بهره برداران استان خریداری شده است .

✅به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد علی بخش شجاعی نژاد مدیر تعاون روستایی استان روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای حمایت از زیتون‌ کاران کهگیلویه و بویراحمد و تولید روغن زیتون با کیفیت به‌عنوان روغن سلامت‌محور، امسال این استان جزو پنج استان کشور در طرح خرید حمایتی از باغ های زیتون است.

⬅️وی بیان کرد: خرید محصول زیتون باغداران استان بر اساس درصد استحصال (استخراج) روغن ( 10 تا 25 درصد) به قیمت 11 هزار و 500 تا 25 هزار تومان ماه های آذر و دی در مرکز روستای شیخ حسین از توابع شهرستان چرام انجام شده است .

⬅️مدیر تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مطالبات بهره برداران تولیدکننده که محصول خود را به مرکز خرید تعاون روستایی استان تحویل داده اند به زودی پرداخت می شود.

⬅️شجاعی با اشاره به اینکه کار استخراج روغن زیتون نیز همزمان انجام شد تصریح کرد:از زیتون های خریداری شده در استان یکهزار و 550 کیلوگرم روغن تولید شده است.

⬅️وی عنوان کرد: با انجام نمونه برداری و آزمایش های اسیدیته مشخص شد 600 کیلوگرم از این میزان روغن فرابکر،520 کیلوگرم بکر و 430 کیلوگرم روغن معمولی بوده است.

تعداد مشاهده خبر1596 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal