سخن روز /
مدیر تعاون روستایی استان گیلان خبر داد:
38 هزار کیلوگرم زیتون در گیلان خرید حمایتی شد
1401/10/25
⬅️مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: در راستای طرح خرید حمایتی 38 هزار کیلوگرم زیتون به ارزش 880 میلیون تومان از زیتون‌کاران استان خریداری شده‌ است.

✅ به گزارش پات، عباس جعفرپور مدیر تعاون روستایی گیلان افزود: تمام مبلغ محصول خریداری شده به حساب زیتون‌کاران واریز شده و مطالبه‌ای باقی نمانده‌ است.

⬅️وی بیان کرد: خرید زیتون که همزمان با فصل برداشت این محصول و به منظور حمایت از تولید و تقویت بازار محصول زیتون و روغن زیتون تولیدی گیلان از آذرماه توسط تعاون روستایی استان آغاز شده بود، پانزدهم دیماه پایان یافت.

⬅️مدیر تعاون روستایی گیلان بیان کرد: اتحادیه تعاونی روستایی استان به‌ عنوان مباشر با استقرار نماینده خود یعنی اتحادیه تعاونی‌های شهرستان رودبار در مرکز خرید بخش منجیل نسبت به خرید حمایتی این محصول اقدام کرد.

⬅️وی خاطر نشان کرد: سازمان تعاون روستایی بر اساس تکالیف خود به عنوان کمک اجرایی وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار قیمت محصولات کشاورزی و بر اساس مصوبه این وزارتخانه و ابلاغ وزیر کار خرید حمایتی زیتون را انجام داد.

⬅️جعفرپور اظهار کرد: پس از خرید دانه‌های زیتون در مدت چند ساعت استحصال روغن انجام گرفت و مبلغ بابت خرید بر اساس میزان روغن استحصالی و آزمایشات کارخانه به زیتون‌کار پرداخت شد که حداقل از 16 تا 25 هزار تومان است.

⬅️وی با اشاره به خرید توافقی پرتقال از باغداران گیلان به عنوان دیگر برنامه‌های تعاون روستایی خاطر نشان کرد: خرید توافقی پرتقال نیز از سوی تعاون روستایی استان آغاز شده که قیمت خرید نیز بالاتر از نرخ پایه بازار و به صورت توافقی است.

⬅️22 هزار باغدار شهرستان رودبار از وسعت بیش از هشت هزار هکتار باغ زیتون محصول برداشت می‌کنند، گلوله، زرد، ماری، روغنی، فیشمی، شنگه، مانزالینا، کنسروالیا و آربیکن از رقم های محصول تولیدی باغداران رودباری است.
افزون بر 11 هزار هکتار از اراضی گیلان به باغ مرکبات اختصاص دارد، 26 هزار بهره‌بردار در این حوزه فعالیت می‌کنند و بیشترین باغ‌های مرکبات گیلان در شهرستان‌های رودسر، املش و لنگرود است.
تعداد مشاهده خبر1621 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal